
**************************************
စာေရးသူ ဗဟန္းျမိဳ႕နယ္ ယသေဇယ်ာရုံေက်ာင္းမွာ ေနတုန္းကျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ
 စာေရးသူကုိ ဆရာေတာ္ဦးဓမၼပါလကေခၚလုိ႔ သြားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဆီကုိေရာက္ေတာ့ 
ဆရာေတာ္က ေမာင္ပဥၨင္းေရ ဆရာေတာ္ၾကီးက တာေမြမွာေနတဲ့ သူ႔ဒကာမအိမ္ကုိ 
သြားခ်င္လုိ႔တဲ့။ အဲဒါ သူ႔မွာရွိတဲ့ အိမ္လိပ္စာ အတုိင္းေရာက္ေအာင္ 
ပုိ႔ေပးလုိက္ပါစမ္းပါကြာ ဆုိလုိ႔ စာေရးသူလည္း ကားငွားျပီး 
လုိက္ပုိ႔ေပးလုိက္ပါတယ္။
ဟုိေရာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးၾကြတဲ့ အိမ္လိပ္စာက ရွစ္ထပ္တုိက္၊ 
သုံးလႊာမွာရွိတဲ့ အခန္းတစ္ခန္းျဖစ္ေနပါတယ္။ စာေရးသူက အခန္းတံခါးကုိ 
ေခါက္လုိက္တဲ့အခါ “အသက္ (၆၀)ေက်ာ္ အရြယ္ လူမ်ဳိးျခားအဘုိးၾကီးတစ္ေယာက္ 
ထြက္လာျပီး တံခါးဖြင့္ေပးပါတယ္။ အဲဒီအဘုိးၾကီးက စာေရးသူတုိ႔ကုိ 
ျမင္ျမင္ခ်င္း”
“နုိး နုိး… ဒီအိမ္မွာ ဘယ္အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြမွ မထည့္ဘူး” ဆုိျပီး 
အခန္းတံခါးကုိ အက်ယ္ၾကီးျမည္ေအာင္ ေစာင့္ပိတ္သြားပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ စာေရးသူက 
ဆရာေတာ္ၾကီးကုိ “ဆရာေတာ္လိပ္စာက မွားေနျပီထင္တယ္” ဒါက ဘာသာျခားေတြေနတဲ့ 
အိမ္ျဖစ္ေနတယ္- လုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ဒီလိပ္စာက ဟုတ္တယ္ကြဲ႕၊ 
သူတုိ႔က ငါတုိ႔ကုိ အလွဴခံဖုိ႔ လာၾကတာလုိ႔ ထင္ေနၾကတာ။ တံခါးကုိ 
ျပန္ေခါက္ျပီး ငါတုိ႔က အလွဴခံဖုိ႔လာတာမဟုတ္ဘူး။ တင္တင္ေဌးနဲ႔ေတြ႔ခ်င္လုိ႔ 
လာတာလုိ႔သာေျပာလုိက္၊ အဲဒါဆုိရင္ သူတုိ႔ သိတယ္” လုိ႔ဆုိျပီး စာေရးသူကုိ 
တံခါးျပန္ေခါက္ခုိင္းပါတယ္။
 
စာေရးသူလည္း ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕အမိန္႔ကုိ မလြန္ဆန္နုိင္လုိ႔သာ ေနာက္ထပ္တံခါးကုိ
 မရဲတရဲနဲ႔ ျပန္ေခါက္လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါ အဖုိးၾကီးပဲ ျပန္ထြက္လာျပီး 
“ဒီအိမ္မွာ ဘာအလွဴခံမွ မထည့္ဘူးလုိ႔ ေျပာထားရက္နဲ႔ဘာလုိ႔ 
တံခါးကုိျပန္ေခါက္ရတာလဲ” ဆုိျပီး ေလသံမာမာနဲ႔ ေျပာပါတယ္။ ျပီးေတာ့ တံခါးကုိ
 ျပန္ပိတ္မယ္အလုပ္ ဆရာေတာ္ၾကီးက 
“ဘုန္းၾကီးတုိ႔က အလွဴခံဖုိ႔ လာၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအိမ္မွာ 
တင္တင္ေဌးနဲ႔ေတြ႔ခ်င္လုိ႔ လာၾကတာပါ” ငါတုိ႔အိမ္မွာ ဘာတင္တင္ေဌးမွ မရွိဘူး 
လုိ႔ျပန္ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသက္ႏွစ္ဆယ္ခုႏွစ္-ႏွစ္ခန္႔ရွိ 
ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ေျပးထြက္လာျပီး၊ တင္တင္ေဌးဆုိတာ 
က်ြန္မကုိေျပာတာေလ ဘာဘူရဲ႕ လုိ႔ဆုိေတာ့မွ 
ေၾသာ္ နုိရဘီကုိ ေျပာတာလား ဆုိျပီး လူမ်ဳိးူျခား အဘုိးၾကီးက အခန္းထဲကုိ 
ျပန္ဝင္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခါ တင္တင္ေဌးတစ္ျဖစ္လဲ နုိရဘီက မ်က္ႏွာမသာမယာနဲ႔ 
“အေဖ ဘာလုိ႔ လုိက္လာရတာလဲ” ဆုိျပီး ေနပူထဲက လာတဲ့လူကုိ ရင္ဝကုိ ေျခေထာက္နဲ႔
 စီးကန္သကဲ့သုိ႔ ေမးလုိက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးက..
“ငါ ..သမီးနဲ႔ေတြ႔ခ်င္လုိ႔ လာခဲ့တာပါ
ေတြ႔ခ်င္ရင္ သမီးဆီကုိ ၾကိဳအေၾကာင္းၾကားေပါ့
ငါမနက္ျဖန္ ရြာကုိျပန္မွာ၊ အဲဒါ မျပန္ခင္ သမီးနဲ႔ ေတြ႔ရေအာင္လုိ႔ပါ” 
ေတြ႔ေတာ့ ေတြ႕ခ်င္တာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ အေဖက ဒီပုံစံၾကီးနဲ႔လာေတာ့ သမီး ဒီမွာ 
အေနရ အထုိင္ရ က်ပ္တာေပါ့။ တင္တင္ေဌးရဲ႕ စကားေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးဟာ 
ခ်က္ခ်င္းမ်က္ႏွာပ်က္သြားပါတယ္။ 
 အဲဒါေၾကာင့္ စာေရးသူက “ဒကာမေလး ဆရာေတာ္ၾကီး အေပါက္ဝမွာ စကားရပ္ေျပာရတာ 
လူျမင္မေကာင္းဘူး၊ အိမ္ထဲေရာက္မွပဲ ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာၾကေလ” 
လုိ႔ဆုိေတာ့မွ အိမ္ထဲကုိဝင္ဖုိ႔ သံတံခါးကုိ ဖြင့္ေပးပါတယ္။
 
အိမ္ထဲကုိဝင္ရတယ္ဆုိေပမယ့္ လူမ်ဳိးျခား ဘာသာျခားေတြဆုိေတာ့ 
သိတဲ့အတုိင္းပါပဲ။ ခရီးဦးၾကိဳဆုိမႈလည္း မရွိသလုိ ေနရာထုိင္ခင္းလည္း 
မေပးပါဘူး။ အဲဒါနဲ႔ စာေရးသူက မိမိမွာ ပါလာတဲ့ နိသီထုိင္ခင္းကုိ ခင္းေပးျပီး
 ဆရာေတာ္ ဒီေပၚမွာ ထုိင္ပါဘုရားလုိ႔ ေလ်ွာက္လုိက္ေတာ့မွ ဆရာေတာ္ၾကီးက 
စာေရးသူခင္းေပးတဲ့ နိသီထုိင္အခင္းေပၚမွာ ထုိင္ပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ 
အိမ္ထဲေရာက္လုိ႔ ထုိင္ရုံပဲရွိပါေသးတယ္။ အိမ္ထဲရွိ မိသားစုအားလုံးဟာ 
စာေရးသူတုိ႔ အိမ္ၾကြလာတာကုိ မႏွစ္ျမိဳ႕တဲ့ အမူအရာေတြျပျပီး အိမ္ခန္းထဲကုိ 
အသီးသီးဝင္သြားၾကပါတယ္။ တင္တင္ေဌး(ခ)နုိရဘီဟာ ဘာသာျခားျဖစ္တဲ့ 
သူ႔ေယာက်္ားနဲ႔ သူ႔ေယာကၡမကုိ ေၾကာက္လုိ႔ပဲလား။ ဒါမွမဟုတ္ သူကိုယ္တုိင္ကပဲ 
ဘာသာျခားအေပၚ ယုံၾကည္မႈအျပည့္ရွိလုိ႔ပဲလားေတာ ့
 မေျပာတတ္ပါဘူး။ အေဖရင္းျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးကုိ ရွိခုိးဦးခ်ျခင္းလည္း 
မျပဳသလုိ စကားေျပာဆုိတဲ့အခါမွာလည္း သာမန္လူဝတ္ေၾကာင္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ 
ေျပာဆုိဆက္ဆံသလုိမ်ဳိး စကားေျပာဆက္ဆံပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ 
ကြဲကြာေနတဲ့ အေဖရင္းဘုန္းၾကီးနဲ႔ ေတြ႕တာေတာင္မွ ဝမ္းေျမာက္ၾကည္နူးမႈ 
အရိပ္လကၡဏာေတြ မျပနုိင္ဘဲ စုိးရိမ္ေသာက ဗ်ာပါဒ ေတြျဖစ္ေနသည့္အလား 
ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။
စာေရးသူတုိ႔ ထုိင္ျပီးလုိ႔ မိနစ္အနည္းငယ္ေလာက္ ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ 
အသက္ဆယ့္ငါးႏွစ္ခန္႔ အရြယ္ေလာက္ရွိ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က “မမနုိရဘီ အစ္ကုိနဲ႔
 ဘာဘူၾကီးက အခုခ်က္ခ်င္း အိမ္ခန္းထဲကုိ ဝင္လာခဲ့ပါတဲ့” လုိ႔ 
ေအာ္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ တင္တင္ေဌးကလည္း “ေအး ေအး မမၾကီး အခုပဲလာျပီ” ဆုိျပီး 
ေျပာလက္စ-စကားမ်ားကုိျဖတ္ျပီး ခ်က္ခ်င္းထသြားပါတယ္။ စာေရးသူနဲ႔ 
ဆရာေတာ္ၾကီးဟာ ဗုဒၶဘုရားစင္မရွိတဲ့ ဘာသာျခားေတြရဲ႕ အိမ္ေရွ႕ခန္းထဲမွာ 
ဧည့္ခံစကားေျပာမည့္သူ ကင္းမဲ့လ်ွက္ က်န္ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ စာေရးသူရဲ႕ 
စိတ္ထဲမွာေတာ့ တင္တင္ေဌးဟာ အေဖရင္းျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးကုိ အေအးကပ္ဖုိ႔ 
အခန္းထဲမွာ စီစဥ္ေနတယ္လုိ႔ ထင္ေနမိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔ေရာက္တဲ့အထိေတာ င္ တစ္ေယာက္မွ ေပၚမလာဘဲ တစ္အိမ္လုံးအပ္က်သံ ၾကားရမေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္လ်ွက္ရွိပါတယ္။ 
 အဲဒါနဲ႔ စာေရးသူက ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကုိ အေၾကာင္းမရွိအေၾကာင္းရွာလ်ွက္ 
“ဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႔ ဒီကေလးမက ဘယ္လုိေတာ္ၾကတာလဲဘုရား” လုိ႔ ေမးလုိက္ပါတယ္။ 
စာေရးသူရဲ႕ အေမးစကားကုိ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ဒီကေလးမက ဘုန္းၾကီးရဲ႕ 
သမီးအငယ္ဆုံးကြဲ႕။ ဘုန္းၾကီးမွာ လူဝတ္ေၾကာင္ဘဝတုန္းက 
သားသမီးသုံးေယာက္ရွိပါတယ္။ သားသမီးသုံးေယာက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုန္းၾကီးရဲ႕ 
အိမ္ေထာင္ဘက္က ေရာဂါတစ္ခုနဲ႔ ဆုံးပါးသြားခဲ့တယ္။ ဘုန္းၾကီးလည္း 
ဇနီးဆုံးပါးျပီး သားသမီးသုံးေယာက္ကုိ လူလားေျမာက္ေအာင္ 
ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ သာသနာ့ေဘာင္ကုိ ဝင္ခဲ့တယ္။”
“ဒါထက္ တင္တင္ေဌးဆုိတဲ့ ကေလးမက ဘယ္လုိလုပ္ဒီအိမ္ကုိေရာက္ေနရတာလ ဲဘုရား” “ဒီသမီးက သူဆယ့္ကုိးႏွစ္အရြယ္ေလာက္ကတည္းက 
 ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ အေဒၚေတြက ေခၚထားတာ၊ ရန္ကုန္မွာေနရင္း ဒီအိမ္ကေကာင္ေလးနဲ႔
 အိမ္ေထာင္က်သြားတာ၊ ဘုန္းၾကီးနဲ႔မေတြ႕ရတာလဲ ခုနစ္ႏွစ္ 
ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိေနျပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ သမီးနဲ႔ေတြ႔ခ်င္လုိ႔လာခဲ့ရတာ၊ 
ဒီကုိသက္သက္ဆုိရင္လည္း မလာျဖစ္ပါဘူး။ အခုဟာက ဇီဝိတဒါနမွာ မ်က္စိခြဲရင္း 
ၾကဳံလုိ႔မုိ႔ ဝင္ေတြ႔တာပါ။”
ဒီလိပ္စာက ဘုန္းၾကီးက ဘယ္ကရတာလဲဘုရား။ သူ႔အေဒၚေတြဆီက မေန႕ကမွ 
သြားေတာင္းခဲ့တာ။ သူ႔အေဒၚေတြကလည္း ဘုန္းၾကီးကုိ ဒီကုိမၾကြဖုိ႔ 
အတန္တန္တားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုန္းၾကီးကလည္း သမီးဆုိေတာ့ ေတြ႕ခ်င္တာေပါ့။ 
ဘုန္းၾကီးကေရာ တင္တင္ေဌး ဘာသာျခားနဲ႔အိမ္ေထာင္က်တာ မၾကားဘူးလား။ 
ၾကားေတာ့ၾကားတာေပါ့ကြယ္။ ဘုန္းၾကီးအထင္က သူလည္း သူၾကိဳက္တဲ့ဘာသာ 
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကုိးကြယ္၊ ကုိယ္လည္းကုိယ္ၾကိဳက္တဲ့ဘာသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ 
ကုိးကြယ္ၾကတယ္လုိ႔ ထင္ေနတာ။ အခုဟာက တင္တင္ေဌးကုိယ္တုိင္ကကုိပဲ 
ဘာသာျခားထဲဝင္သြားျပီးနဲ႔ တူတယ္။
မွန္ပါ့ဘုရား။ သူရဲ႕ေျပာပုံဆုိပုံေတြကုိၾကည့္ရ တာေတာ့ ဘာသာျခားထဲဝင္သြားတဲ့ပုံပဲဘုရား ။ စာေရးသူတုိ႔ အိမ္ေရွ႕ခန္းထဲမွာ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္သုံးဆယ္ခန္႔ၾကာေအာင ္
 စကားေျပာရင္း ေစာင့္ေနၾကေပမယ့္လည္း အိမ္ရွင္ေတြမွာ 
တစ္ေယာက္မွထြက္မလာၾကပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ စာေရးသူက ဆရာေတာ္ၾကီးကုိ 
“ဆရာေတာ္တင္တင္ေဌးလည္း ထြက္မလာေတာ့ဘူး။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျပန္ၾကရေအာင္” လုိ႔ 
သတိေပးလုိက္မွ “ေအး ဒါဆုိရင္လည္း ျပန္ၾကတာေပါ့ကြဲ႔” ဆုိျပီး ျပန္ဖုိ႔ 
ေနရာမွ ထၾကပါတယ္။ စာေရးသူကေတာ့ ဧည့္သည္တုိ႔ဝတၱရားအတုိင္း “အိမ္ရွင္တုိ႔ 
အိမ္ရွင္တုိ႔ ဦးဇင္းတုိ႔ ျပန္ၾကြေတာ့မယ္” ဆုိျပီး ႏႈတ္ဆက္လုိက္ပါတယ္။ 
အဲဒီအခါ အခန္းထဲမွ “ဟုတ္ကဲ့ ဟုတ္ကဲ့” ဆုိတဲ့ တင္တင္ေဌးရဲ႕ ျပန္ေျဖတဲ့အသံကုိ
 ၾကားလုိက္ရပါတယ္။
စာေရးသူတုိ႔လည္း အိမ္ေပၚမွဆင္းလာျပီး လမ္းမေပၚေရာက္တာနဲ႔ ကားငွားျပီး 
ျပန္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ကားေပၚေရာက္ေတာ့ ဆရာၾကီးဟာ တစ္လမ္းလုံး စကားတစ္ခြန္းမွ 
မေျပာဘဲ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ ေနပါတယ္။ စာေရးသူကေတာ့
 မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး 
 ေရးသားခ်ီးျမွင့္ခဲ့တဲ့ “ကုိယ္ခ်င္းစာထားၾကည့္” ဆုိတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကုိ 
အၾကိမ္ၾကိမ္အခါခါ ရြတ္ဆုိရင္း လုိက္ပါလာခဲ့ပါတယ္။
ဒီတုိင္းျပည္ခုိ၊ ဒီေရကုိေသာက္
ဒီေျမေအာက္က၊ ကူေထာက္စီးပြား
ထုတ္ယူစားျပီး၊ ျပည္ဖြားအိမ္ရွင္
ရန္သူထင္၊ အသင္မွားေနျပီ။
အိမ္ရွင္ရုိက်ဳိး၊ အိမ္ရွင္ကုိးေသာ
မ်ဳိးရုိးဘာသာ၊ သာသနာကုိ
ေျခရင္နင္းလ်ွက္၊ အတင္းဖ်က္၊
ရက္စက္လြန္းေနျပီ။
အိမ္ရွင္ကဖြား၊ သမီးသားကုိ
ဇနီးအျဖစ္၊ လင္အျဖစ္ျဖင့္
အႏွစ္ကုိႏုတ္၊ အညစ္ျမွပ္လ်ွက္
ေမြးထုတ္ကေလး၊ စပ္တူေသြးတြင္
အေရးခ်က္ခ်ာ၊ မ်ဳိးဘာသာအား
လုယူထား၊ ေစာ္ကားလြန္းေနျပီ။
သင့္အိမ္ခုိလ်ွက္၊ သင့္ကုိဖ်က္
သင္လက္ခံမည္ေလာ?
သမီးေပ်ာ္ပါး၊ သားေပ်ာ္ပါး
ေစာ္ကားခံမည္ေလာ?။
စာေရးသူဟာ အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးကုိ ရြတ္ဆုိရင္း ကားေပၚမွာ 
လုိက္ပါလာခဲ့ရာ မၾကာမီမွာ မိမိသီတင္းသုံးရာေက်ာင္းကို 
ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ေက်ာင္းကုိေရာက ္ရွိေပမယ့္ ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ တင္တင္ေဌး(ခ)နုိရဘီတုိ႔ရဲ႕အေၾကာ င္းကုိ စဥ္းစားရင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနမိပါတယ္။
ေၾသာ္ တင္တင္ေဌးဆုိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာမိန္းကေလးတစ္ေယာက ္ဟာ
 တကယ္လုိ႔သာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ဳိးသား တစ္ေယာက္ႏွင့္ 
အိမ္ေထာင္က်ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြဲကြာေနတဲ့ 
အေဖရင္းဘုန္းၾကီးတစ္ပါး အိမ္ၾကြလာတဲ့အခါ ဝတၳဳေငြေၾကးေတြ 
ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းနုိင္တာ၊ မလွဴဒါန္းနုိင္တာ အပထား ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးစြာ 
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စကားေျပာဆုိခြင့္ေတာ့ ရရွိနုိင္ပါေသးတယ္။
အခုေတာ့ ျမိဳလည္ေခါင္တုိက္ခန္းမွာ စည္းစိမ္ဥစၥာအျပည့္နဲ႔ေနရေပမယ့္ 
 မိမိကုိေတြ႕ခ်င္လုိ႔ အပင္ပန္းခံ ေငြကုန္ခံျပီး လာေရာက္ေတြ႕ဆုံခဲ့တဲ့ 
အေဖရင္းဘုန္းၾကီးတစ္ပါးကုိ ဘာမွတန္ဖုိးမရွိတဲ့ အေအးတစ္ခြက္ေတာင္ 
မကပ္နုိင္တဲ့အျပင္ အေဖနဲ႔သမီး လြတ္လပ္စြာ စကားေျပာဆုိခြင့္ေလးေတာင္ 
မရနုိင္တဲ့ဘဝဟာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိပဲ ရင္နာဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ 
အေဖကုိယ္တုိင္က ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ ဘာသာတရားကုိ ေလးနက္ျမဲျမံစြာ ယုံၾကည္လုိ႔ 
မိမိဘဝကုိ ဗုဒၶသားေတာ္အျဖစ္ခံယူကာ သာသနာျပဳေနခ်ိန္မွာ သမီးျဖစ္သူက 
လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားကုိလင္လုပ္ျပီး လူမ်ဳိးျခား ဘာသာျခားေတြရဲ႕ 
ဘဝေႏွာင္အိမ္ထဲမွာ အမ်ဳိးပ်က္ဘဝ၊ ဘာသာပ်က္ဘဝေရာက္ေနရတာဟာလည္း 
ေတာ္ေတာ္ေလးကုိပဲ မုိက္႐ႈးရဲဆန္လြန္းလွပါတယ္။
 
ဒီေနရာေလးမွာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာမိန္းကေလးေတြကုိ သတိေပးေျပာဆုိခ်င္တဲ့ 
စကားေလးေတြ ရွိလာပါတယ္။ ဒါကလည္း အမ်ဳိးဘာသာအေပၚ သစၥာရွိေနၾကတဲ့ 
ျမန္မာမိန္းကေလးေတြကုိ ရည္ရြယ္ျပီး ေျပာတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ အမ်ဳိးဘာသာအေပၚ 
သစၥာမဲ့ျပီး အုိးမဲသုတ္ အျမတ္ထုတ္ေနၾကတဲ့ မိန္းကေလးေတြကုိ ရည္ရြယ္တာဆုိရင္ 
ပုိျပီးျပည့္စုံပါတယ္။ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြအေနနဲ႔ မိမိေၾကာင့္ ဘယ္ေတာ့မွ 
အမ်ဳိးမပ်က္ၾကပါေစႏွင့္။ မိမိေၾကာင့္ အမ်ဳိးပ်က္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ မိမိေလာက္ 
ေအာက္တန္းက်ယုတ္ည့ံတဲ့သူ ေလာကမွာ မရွိဘူးလုိ႔ မွတ္ယူၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ 
စားစရာမရွိလုိ႔ လွ်ာေပၚမွာ ျမက္ပင္ေပါက္ေနပါေစ။ လင္မရွိလုိ႔ 
ေခြးထီးအျမီးကုိျဖတ္ျပီး လင္လုပ္ရပါေစ။ လူမ်ဳိးျခား ဘာသာျခားကုိ 
လင္လုပ္ရတာထက္ ျမတ္ပါေသးတယ္။
ဘာလုိ႔ရင့္သီးတဲ့စကားကုိ သုံးျပီးေျပာရသလဲဆုိရင္ စားစရာမရွိလုိ႔ လ်ွာေပၚမွာ
 ျမက္ေပါက္ေပမယ့္ မိမိေၾကာင့္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ဘာသာမပ်က္ပါဘူး။ လင္မရွိလုိ႔ 
ေခြးထီးအျမီးကုိ ျဖတ္ျပီး လင္လုပ္ရေပမယ့္ မိမိေၾကာင့္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ 
အမ်ုိးမပ်က္ပါဘူး။ ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ထမင္းငတ္လုိ႔ေသမယ့္မသာ မရွိေသးသလုိ 
လင္အျဖစ္ေတာ္စရာ ျမန္မာေယာက်္ားေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိပါေသးတယ္။ 
တုိက္ၾကီးေပၚမွာေန ဇိမ္ခံကားၾကီးတစ္ဝီဝီစီး၊ ၾကက္သားဆီျပန္၊ 
ဆိတ္သားဆီျပန္စား၊ ျပီးေတာ့ ေရႊေတြ စိန္ေတြဝတ္ျပီး အမ်ဳိးဖ်က္ဘဝ၊ 
ဘာသာကုိမ်က္ကြယ္ျပဳရမယ့္ဘဝကုိေတ ာ့
 ဘယ္ေတာ့မွ မမက္ေမာၾကပါနဲ႔။ လူက လူကုိမ်ဳိရင္ လူမ်ဳိးလည္းေပ်ာက္တတ္တယ္။ 
ဘာသာလည္းေပ်ာ္တတ္တယ္ဆုိတာ အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ တင္တင္ေဌးရဲ႕ 
သာဓကေလးကုိၾကည့္ျပီး သံေဝဂယူနုိင္ၾကပါေစ။ သံေဝဂ ယူျပီးေတာ့ အမ်ဳိးဘာသာ 
သာသနာကုိ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္ျပီး ေစာင့္ေရွာက္နုိင္ၾကပါေစလုိ႔ 
ဆႏၵျပဳလုိက္ရပါတယ္။(ဖုိးပေညာ-သပ ိတ္က်င္း)
စာဖတ္သူအားလုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိ တ္ခ်မ္းသာျပီး လုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည ့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္) 
No comments:
Post a Comment